torsdag 4 september 2014

Rut kom ut!

Så äntligen är hon här! Efter en lång väntan med bullbak och promenader fram och tillbaka längs bygatan så befinner sig nu det lilla livet på rätt sida om kroppen. Tänker inte gå in på förlossningsminnen här utan nöjer mig med att skänka ett rungande tack till förlossningen i Kalmar! Vilket jobb de gör! Och en stor applåd till alla kvinnor där ute som föder. Vilket hästjobb! Puh! Och till alla partners som är med och stöttar. Heja!

  
Christian hann fixa trädgården, storstäda och tvätta bilen innan det var dags. En måste ju sysselsätta sig så inte väntan blir för seg. Kno satt mest och väntade på trappan (fast han har inte riktigt fattade vad han väntade på...) och bullar har bakats i väntan på action...
  
Rut på insidan... Perfekt portabelt bord.

    
Sen, äntligen, dök hon upp hos oss under augustis sista dag!


    
Fina Martina kom och hälsade på med jämnåriga Ester. Rut och Ester, som två gamla tanter, som gör Kalmar osäkert om några år...

 
Det lilla livet är en ultimat pannkaksmedhjälpare. Och den som uppfann babynästet är ett geni!

 
Kära Becka har virkat de finaste mobilerna till vagnen och till skötbordet (och till diskbänken i det här fallet). Så påminns lilla Rut om sitt arv från de mörka svamprika ydreskogarna.

Nu ska vi försvinna in i bebisbubblan lite till och njuta av det härliga sensommarvädret!

På återseende!


1 kommentar:

  1. Hej!

    Jag och min fästman (Per) har rest runt på Öland och kollat på bröllopslokaler med karaktär och charm. Idag så avslutade vi dagen med en Jam Session på Lindberggården i Algutsrum och träffade en familjekompis som berättade om ett bröllop de hade varit på i juli (Matilda och Sebastian Alden gifte sig). Detta var nämligen ett bröllop som ägdes rum på din gård! Ulf och Dale var verkligen i eld och logor när de beskrev hur vackert, gammalt och genuint huset var. Per och jag blev verkligen super-intresserade eftersom det lät precis som det stället vi har sökt.
    Det här kanske låter helt crazy, men Per och jag är kvar på Öland fram tills kl 13 imorgon. Om du är intresserad skulle vi kunna svänga förbi? Jag förstår om du inte vill eller om du inte har tid (eftersom jag är väldigt sent ute), men jag försöker ändå! :-)

    Du kan nå mig på 0702380546 eller Per på 0704828112 (emilyhchamberlain@gmail.com).

    Ha det bra!
    Emily Chamberlain och Per Dalborg

    SvaraRadera